click nuffnang utk mengetahui

Kelly Leesa

Kelly Leesa

feed it!

vote blog bayiberiman

3 Mei 2011

situasi antara aku dan beby


hai kawan2 ;)
haha.
bapakk hebatt(err.. anak mcm mana?) aku update blog hari ini.
aku pun dh taktauu ni entry ke berapa untuk hari ni ..
almaklum lahh, line laju semua blog boleh jadi indah ..hehh~ ;p
oke , aku balekk semalam kan ,
masuk bilik beby yg nun dihujung .. hee~
nampak ade sebalang ..
errr... balang? bukan balang dari ayah. mcm nama blog aku agy satu tu..
aku nampak sebalang coklat .!
kching.!kching.!(bunyi loceng pintar dan muncul mentol di atas kepala sebelah kanan)
Teringat zaman kanak2 riang dahulu..
ecehhh.

Perbualan kami..

Aku : Beby , sape belikan ni ?

Beby : Mama belikan apu.

Aku : Nape mama belikan empo ?

Beby : sebab mama selalu nampak apu , makan coklat kat depan sekolah .apu, supe beli ni .

Aku : Berapa harganye Beby ?

Beby : 10sen satu.

Aku : Keciknyelahh , asenye dulu mase zaman apu , bnde ni payung dye agy panjang.

Beby : Yeke ? berapa ringgit ?

Aku : 10sen jugak kot .

Beby : biase arr , zaman sekarang .

Hari ni kami just g hantar Deqda ke sekolah .
then g mkn McD..
ayie , jgn jeleshh okay ..
nty Kau balekk , kak lis bawakk;p
Di dalam kereta

Perbualan kami..
Aku tengah memandu.

Beby : Cuba teka siapa yang bajet, makan telur goreng pun nk ade sos chili Ayamas .

Aku : (senyum)

Beby : hahaha.

Okayy,
beby ni pandai .
kat sekolah periksa nom 1 atau 2 je.
beby suke bace buku tp bukan buku sekolah .

aku pernah tanya beby

Perbualan kami...

Aku : Beby , dengar cite empo tk ramai kawan kat sek
olah ehh ? nape dorang tanak kwan empo?

Beby : Apu malas lahh , nty dorang tu gedik2 ..sikit2 nk ngumpat lahh , ckp pasal pakwe lahh ,
pastu kalau berjalan , nty nk g toilet lahh , betul2
kan tudung lama2 lahh dalam toilet.!





Okayy , sekian.itulah sedikit karenah beby yg comel.!
Kak Lis sayang beby .!!
jangan nakal2 .
anak yg baik ,tidak meninggalkan solat dan
selalu mendengar cakap ibu bapa dan orang yg lebih tua .

Semoga mendapat '5A'
UPSR tahun ini.!!
Do your best manje.!
;)

Tiada ulasan:

secebis senyuman

Tajaan