click nuffnang utk mengetahui

Kelly Leesa

Kelly Leesa

feed it!

vote blog bayiberiman

29 Mei 2011

Semalam punye cerita


hai kawan2.
ape khabar ?
sorry lama tk update. busybusy..HAHA.

Sebelum aku update ni, korang janganlahh menggelabah tet ehh ?
ini cuma luahan hati aku, tiade sesi kutuk mengutuk. setibanya korang di sini,
aku harap, korang semua sentiasa berfikiran positif.
Jangan judge sesuatu yg negatif sbb hati manusia lainlain ;)
Sesungguhnya aku bersyukur tapi aku manusia biasa yang tak lari drpada ferasaan yg berkeinginan untuk lebih selesa.

Wey , aku dh balekk segamat lahh.!!
hati aku memang lahh sedih sbb jauh drpd family .
semalam, mama and beby message aku.
aku balas pendek2 je.
sbb aku sedih lahh balas panjang2. mcm nak nagess sbb dorang jauhhh.!
sorry .
almaklumlahh, baru balek kann?

oke, semalam aku balek sini, mcm2 musibah menimpa diri aku.
utk pengetahuan korangg,
aku mmg tk ready lansung nak balek UiTM.
Aku ase sbb ta dpt kolej.
Nampakk tk effect yg kuat di situ ...
hmm, aku ase wujudnye ketidak adilan apabila aku yg terlebih2 kupon kolej ni tk dpt kolej, manakala mereka yg kupon tk penuh boleh dpt kolej.
weywey, salah ke aku jadi jujur.
aku tk kesah lahh, org nak ckp ape..
tp kalau kite ikut jalan Allah, akan wujud satu kesenangan yg diredhai.

Pagi2 bangun ..biasenye mak aku kejut kul 5.00 nak balekk, kul 5.30 aku dh siap mandi dan kami akan bertolak pada kul 6.20..
tapi semalam adalah hari yg sangatt berbeza.
aku siap kemas barang2 1hari sebelum bertolak,berbeza dgn sebelumnya aku akan prepared seminggu sebelum.
kami bertolak dari rumah kul 7pagi.!!
"alamakkk.!!ayah, kite tertinggal benda yg penting.!!kad metrix.!!"

patah balekk.
nampak sangat aku tk bersedia.
okeoke, perjalanan diteruskan.

Dalam perjalanan,
"Hello, assalamualaikum .acik..ade kat rumah ke?"
"Takde, acik jaga budak2 kem sekarang ni"
"Ya Allah ,acikkk..kite lupe gilerr nak call acik.Kite hari ni dh balek UiTM,acik balek bile?"
"Ahad Petang kott"
"Ok acik"

Sampai di Kapar pacik yg drive tu tibe2 berhenti.
"Ehh, kenapa?nk pegi mana?"
"makan kt situ"

Dalam hati,"makanan kat situ dah lahh tk sedap,ikutkan jelaa, naseb angah ni tuhak"

Badan aku tk berapa sihat ,
dari malam tadi muntah2..
memang tak lahh aku nk order minuman sejukkan.

Oke, sepanjang dlm kereta aku tidur ..
sbb aku ase nak muntah yg amat sangatt.!!

Tibe2 kereta stop.!
laaa..kat NrN.
Pacik tu nakk merokok.
aku ckp ngan ayah aku tanak turun, mengantukkk.
Oke, selepas beberapa minit.

Perjalanan diteruskan.
Haa? dh sampai tol keluar?
"Angah, jangan bawak laju2 sangatt"

Padahal pacik tu bawak tk laju lansung.
Oke, kemudian.
"Nak pegi makan dulu ke? nanti tunggu Leesa lama nak uruskan tu"
"Err..errr..ayah, boleh tak pegi UiTM dulu ?takut waktu pejabat rehat"
"Ok"

sampaisampai mmg ofis CLOSE kann?
engatkan dye nak soalsoal ape2 ke kann ?
dye mintak surat rayuan je..
Oke, aku bg.
"Nanti kami akan hubungi adik dalam masa selepas seminggu, jika adek berjaya ye?"
"Haaa?lama gilerr?abeh kami yg wt rayuan ni nk stay mana?"
"Adekk , boleh bg nom bilik yg adek stay buat sementara dan tinggal di bilik mereka dulu"
Dalam hati
'Aku takut dorang tk selesa.'

Okayy,kebetulan kawan aku NR dah balek, so.. buat masa ni aku stay luar.
tapi hari Isnin ni aku nak letak nama aku kat bilik kawan aku.
Sekurang2nyerr, UPK nampak sikit aku punye kesungguhan betul2 memerlukan kolej.
Korang terfikir takk?
Niat UiTM memang baekk, nak menolong bangsa Melayu,
tapi kenapa menolong orang diluar kemampuan?
Kalau 5% je tk dpt kolej tkpe, ni belambakk merempat di rumah2 org, di bilik2 org, dan di surau2 UiTM.
Kalau kita suarakan pada orang atasan ,
pekerja bawahan marahmarah kite yg pelajar ni.
Takpun , keluarkan di sidang akhbar,
"Melayu ni sudah ditolong, sepatutnya kena bersyukur"
Jadi, untuk ape mintak respn dan cadangan kami,
Kalau kami tidak boleh menyuarakan isi ati kami?

Aku minta maaf tulis mcm ni kat Blog aku,
kalau korang tak suke blog aku boleh blah drpd masuk sini.
ini cuma luahan hati aku,
kalau ada staff2 UiTM yg baca aku harap benda ni diambil sebagai benda untuk improve lagi sistem UiTM ni.
Ye aku tau, mesti ade yg akan ckp
"Kau engatt staff UiTM ade masa nak bace blog kauu?"
taktak, maksud aku kalau mereka2 terbaca.
Jangan kau tak sangka follower aku yg sikit tu ade juga di dalam golongan staff UiTM;)

Okelahh, ape2 hal pun
UiTM Dihatiku, terima kasih UiTM kerana menerima aku yang ber
kelayakan ini menuntut dan menjadi warga UiTM.

Minta maaf lagi sekali, kalau ade tersalah cakap di atas.
Kalau salah tegur saya dengan cara sebaik2nya, saya akan cuba menerima dan memperbaiki diri saya ;)

Peace..
dah mula duduk luar.
mama dah pesan,
bile bergelar NR
terus pasang dlm diri
"Nothing impossible untuk berjaya"
;)

Tiada ulasan:

secebis senyuman

Tajaan