click nuffnang utk mengetahui

Kelly Leesa

Kelly Leesa

feed it!

vote blog bayiberiman

15 September 2011

pengalaman kedua

Hai Assalamualaikum korang.!!
Cerita ini bukan untuk riakk tetapi saja nak share pengalaman je wey.!!
Dah setahun tak derma darah.!!
dah 2 sem terlepas peluang ni...
sem 1, tak pegi sebab banyak kerja,
sem 2, tak pegi sebab dah tutup.
TARAAA..
sem 3.!!1
Laaa nii..pengalaman aku yg kedua derma darah.!!
kenapa aku nak share ?
sebab dye berbeza dgn pengalaman pertama.
Masa setahun lepas aku cerita..!1
Bukan maen laju darah aku keluarkannn ?
LAA ni.!!
sampai 4 org bertukar kat sebelah katil aku.!!
masak derr.!!
darah segan2 nak keluar.!!!
sampai tangan aku kebas tak boleh gerak!! then baru stop.!!
aku tak tau lahh sebab ape kann ?
tapi sebelum aku derma darah..
aku tengok dulu berapa amaun yg aku dermakan
"HAH?450 ?Alaaa...kite nak derma 300 jerr."
Betul lah ISLAM BERDASARKAN PADA NIAT.!!
niat aku nak bg 300 je amaunnyer..
mmg 300 jelaa keluar janggg...
Staff tu cakap
"ini utk budak boleh ni"
Alhamdulillah,walaupun utk budak :D

Aku suka lahh buat aktiviti ni.!!
takut jarum memanglahh.
tapi bila dah selesai
sumpahhh.!!aku rasa bahagia sebab boleh selamatkan nyawa orang.!!!
HAAA..sambung balek cerita..
lepas staff tu cabut je jarum aku...
tibe2 ade budak pengsan
mula2 aku engt dye kena sawann sbb mcm menggeletar2...
ntahh lahhh..
aku pun ape lg terus meloncat lahhh dari katil...

ehhh,,lupe belum pasang plaster...
then duduk2 jap kt ruang tv tu HAA..
then okay.!!!
rasa macam tak pening2 baru gerak.!!
tp effect aku mcm sebelum ni jugakk.!!
bila derma darah aku jadi penat yang amatt.!!
hee~
oke, itu saje.!!
kalau ade peluang derma darah tu kawan2..
try lahhh... oke :D


masa ni tengah sakitttt.!! mau tak sakit.!!
berapa banyakk cucuk aku sebab darah tamau keluar..

dr.cakap darah aku tk keluar sbb
KEDEKUTT.!!
Darah jenis AB ,darah org dye nak..darah dye bg kat geng dye je..hee~
Wee~

Tiada ulasan:

secebis senyuman

Tajaan