click nuffnang utk mengetahui

Kelly Leesa

Kelly Leesa

feed it!

vote blog bayiberiman

25 April 2012

Kek batik kak jah

Dari dulu aku engat aku tk buat pandai kek..
hikhik.
hari ni dlm sejarah..aku berjaya memasak kek batik..
alahh,
oke lerr jugak tu kenn ?
geng kek jugak..huhuhu~
ini semua gara2 terbaca status kak mala semalam..hikhik..
lai tgk resepi...

sumber drpd en.goggle.








beza bahan2 di atas dengan bahan2 aku buekk adalah.
BAHAN2NYA :-
  1. Milo
  2. Susu pekat (3/4 tin)
  3. Planta (2 sudu)
  4. gula (2 sudu)
  5. Biskut marie had a little lamb (nyanyi)
____________________________________________________________________________________

CARA2 MEMBUATNYA ADALAH:-
  1. Masukkan semua bahan (1-4) serentak tauu you all (gaul rata)..api lu all ..pastikan lahh kecil ye...jgn tk menyabor..kang hangit tk memasal.
  2. sambil2 masak benda alah bahan2 tu..patah2kan lahh bahan ke 5 tu.. biskut marie original, patah 3 atau 4..aku patahkan 4..
  3. setelah agak2 mcm dh msk sikit aku bubuh air sikit sangattt..(ntah apa motif aku td.korang ikut jelahh ye..sbb td aku buat jadi)
  4. bile mcm dh masak, masukkan biskut marie tu td..gaul2..ENGAT, api perlahan.
  5. oke, dh siap gaul, tutup api masukkan dlm bekas (jgn guna tuppaware sbb nty mama bising, pakai loyang sebab senang calar pon loyang je masa nk potong nty)..sebelum masuk dlm bekas..sapu planta sikit je kt loyang td tu.. baru cedok masakan td dlm bekas
  6.  ambiklahh plastik, sarung tangan you all..ratakan masakan td dlm loyang, bg cantik sikit..
  7. ambil tisue,lap tepi2 tuuu..
  8. letak dlm peti ais 2jam seeloknye.
  9. Dan potong, sedia dihidangkan
ini pon goggle.tp aku punye td seakan yg ini.cuma aku malas  nk amek gmbr sbb kena transfer bagai kt lappy
______________________________________________________________________________________
Hebat doll aku!! hahahaha..(muke bangga2~)tapi gambar semua cik google.
buat benda alah ni, 15min gak..kalau sape2 nk suruh buat aku rajin je sbb sekejap..lepas tu tk sepah dapur.HAHAHA.

TATA semua, selamat mencuba.





Tiada ulasan:

secebis senyuman

Tajaan