click nuffnang utk mengetahui

Kelly Leesa

Kelly Leesa

feed it!

vote blog bayiberiman

8 Januari 2012

sneezing

Hai, Assalamualaikum semua....
sedang kesejukkan.
dah dekat 5 hari tak sihat.!!
masa hari khamis dan jumaat aku tak bangun lansungg.!!
start jumaat malam sabtu...
ini tak boleh jadi bebbbb.!!!
kena buat2 aktif.!!
bosanlahh duduk kat bilik je.!!
HAAA,,
nampakk muka aku lg over daripada gambar google kat atas ni kalau bersin..
satu wing boleh dengar aku bersin..
bunyinya unik dan nyaring..hikhik...
hidup tak tenteram dibelenggu bersin...
dah siap assignment , takde buat kerja ..
aku pun luangkan masa kat en.google.!!

Ketika BERSIN udara kotor keluar dengan keras melalui hidung dan mulut secepat 161km/j.
Tahukah anda apabila anda bersin degupan jantung anda terhenti sedetik ?
Iye..setelah itu ucaplahh 'Alhamdulillah' kerana masih diberikan kesempatan oleh-NYA untuk meneruskan hidup.Kemudian,siapa yang terdengar tu..ckp lahh 'yarhamukallah' (semoga Allah merahmatimu) dan si bersin tadi hendaklah membaca 'yahdikumullah wa yushlihu balakum (semoga Allah memberikan hidayah dan memperbaiki keadaanmu)." (HR Bukhari)

Amalkan selalu ia kawan2...

dannn.
BERSIN jugakkk.. menandakan seseorang itu dalam keadaan sihattttt walaupun pada lahiriahnya nampak tak sihat....sebab tengah proses pembuangan kotoran dalam badan dan mempergiatkan lagi anggota dan otakk..
weaheee~

no worries.aku akan sihat semulaaaaaa~

Assalamualaikum...

Tiada ulasan:

secebis senyuman

Tajaan