click nuffnang utk mengetahui

Kelly Leesa

Kelly Leesa

feed it!

vote blog bayiberiman

26 Disember 2012

pengalaman kerja

Hai , Assalamualikum..
Aku tak engat lahh berapa hari aku kerja tapi start 5hb hingga 22hb cuti ada lahh 2 kali kot..
aku dgn secara rasmi dh berhenti.
entah lahh ehh.
aku ni mula2 pandang org takde lahh buruk sangka pon..
aku seronok je kerja kat sana.
tadi aku dh jumpe en.izzat..
aku dh terangkan kenapa aku nk berhenti..sbb mama suruh aku teman nenek aku selepas pemergian atok aku kepada pencipta.
ya.. apa pon mama aku punye keputusan bagi aku itu adalah yg terbaek.!!
sumpah!
dalam masa yang sama aku pon dh tk seronok nk berkerjasama dgn supervisor aku.
supervisor aku ni bukan org jauh ponn..
cucu kepada kawan baek aku..
tok sidang ramli ,
dye gakk kakak ex-boi aku .. sepupu dye jugakkk budak batch aku, kawan lepak masa kecik..
senang cite mejoriti keluarga dye kenal keluarga aku ,keluarga aku kenal keluarga dye..
tapi dye tk tahu laa.. dye kenal ke tidak.
tu tak pelahh..
apa yg aku nk ckp.. bersabar sampai masa allah akan buka peluang kite utk bersuara...
dan haritu adalah hari ni...

selama aku kerja aku tk pernah dpt sms drpd dorang..dorang selalu melalui kawan aku sue..
so , utk apa kalau aku sms dorang ? aku pon mesti lahh melalui sue..
-,-"

situasi pertama
aku terpaksa cuti malam tu sebab nak ambil nenek..

situasi kedua...
dye suruh aku kerja  petang pada pesta buku pertama..
so , engat aku tkde plan dgn keluarga ke wehh ?
bawa nenek pergi hospital

situasi seterusnya
berdua dgn kak nisa
"leesa sebenarnye hati awak ada kt sini ke takk?"
aku ponn terdetik..dye bertanya mcm tu seolah2 aku ni tk bertanggungjawab terhadap kerja aku..
aku pon berpaling
"kenapa akak ckp cmtu?"
"yelaa..akak tgk kau mcm tkde toleransi dlm diri"
aku pon terangkan lahhh...
"yelaa..aleast akak dgr kau explain"
aku rasa tk perlu kot tnye mcm tu..
perlu ke persoalkan ?
aku rasa dye jadi tnye aku mcm ni..
mungkin lahh masa haritu aku punye masalah tu mengganggu cuti dorang.
kalau aku tkde toleransi,
fazz ckp dye tk boleh cuti rabu , aku tk beralah wehh ?
sedangkan khamis aku dh plan dgn mama aku nk bawak jumpe nenek ni..
oke foineee...-,-"

situasi lain.
short duit
hari ketiga aku berkerja , aku short duit..
kak nisa tanya
"tak skrg ni aku nk tnye mana pergi duit tu?"
oke, boleh bertanya , tapi tanya dgn sopan santun..
tanya mcm tu seolah2 aku ni yg curi duit tu..
tk kan lahh tk boleh fikir kalau duit short mesti aku tersalah bg duit kt customer.
dh terang2 semua org dtg kerja kt situ nk cari rezeki yg halal.!!
at last , esok dye ckp tk short. tkpelaa..
malas nk ulas banyak2.

situasi atok aku meninggal.
tapi situasi ni dorang dh mtk maaf.
mmg aku maafkan tp kesan kt hati.
aku tk berdendam tapi..
luka berparut.
aku dgr drpd salah seorang staff..
sy tk pasti antara salah seorang drpd mereka ckp
"ehhh.. betul ke atok lisa tu meninggal, dye sendiri yg buat org tk percaya"
mungkin dorang tk percaya sbb nenek sakit atok yg meninggal..
wehh... ada otak guna akal ..takkan benda mcm ni maen2 ?
aku tk mrh lansung slh fhm..
tp bila kau persoalkan mcm kau lansung tk beri kepercayaan kt aku.

org mcm diaorang ni, aku cuba abaikan.
tapi kalau sampai 3 kali?
hmhm..
sorry lahh.aku seronok kerja kt tmpt boss cuma aku tk suke berkerjasama dgn org yg mcm tu..
mmg kt mana2 kite akn jumpe org mcm tu..
tp aku percaya rezeki ada kt mana.

so , keputusan aku lepak dgn family sampai dpt pgln degree.
stress belajar, stress lg kerja..
ini pengalaman pertama aku kerja bukan di syarikat family.
seronok.
terima kasih karangkraf kerana memberi kepercayaan kepada saya untuk bertugas beberapa ketika..
biarpun aku tk dpt gaji, tp pengalaman tu lebih bermakna utk aku.

pesanan kepada diri sendiri dan semua org.
siapa pon kite walaupun berada di atas , ingat ada lagi berkuasa di atas sana.

Tiada ulasan:

secebis senyuman

Tajaan