click nuffnang utk mengetahui

Kelly Leesa

Kelly Leesa

feed it!

vote blog bayiberiman

5 Mei 2012

Kemaafan.

Assalamualaikum.
apa khabar harini ?
Semua orang dalam dunia ni tak lari dari melakukan kesilapan..
Entry kali ni aku nak tulis tentang kemaafan ..
hikhik..
tk banyak ..
just nak cerita tentang diri aku..
Kalau nak tahu ,
aku tak tahu ini satu masalah atau kelebihan.
aku memang nampak kasar tapi hakikatnye hati aku ni sangatt lembut..
senangnye bile org sebut perkataan maaf..aku senang nak maafkan.
cara-caranya mudah saja untuk menghapuskan kesalahan org lain drpd hati kite.
  1. Sebelum tidur ,pastikan anda betul2 memaafkan org tersebut sebelum lelapkan mata.kalau tk maafkan org, selagi tu aku tk tidoe.!hihi. sebab tu aku tidoq lambat.
  2. Sentiasa ingat , dosa org yg terasa hati lebih besaq drpd yang membuat sakit hati.
  3. Sentiasa ingat dalam kepala hotak "Dalam 1000 ,takkan takde satu pon kebaikkan org tu kannn ?"
  4. Menganggap semua org dalam dunia ni adalah adik beradik kite .ingat kawan2 "air yg dicincang tidak akan putus"
  5. Berfikiran positif terhadap org lain.(Tidak bersangka buruk)
  6.  Selalu berdoa agar Allah menjauhkan perasaan benci kite terhadap org lain.

Aku rasa itu je kott.!!yang aku selalu buat.
tapi aku ni manusia biasa, selebihnya kalau org asyik minta maaf, aku tk tahu reaksi akan datang.
Semoga aku sentiasa lembut hati dalam memaafkan org lain.
Yaa.!! aku memang pemarah tetapi aku golongan yang "cepat marah , dan cepat sejuk"
Untuk pengetahuan korang ..
ada 3 golongan :-
  1. Lambat marah dan cepat sejuk.
  2. Lambat marah dan lambat sejuk.
  3. Cepat marah dan lambat sejuk.
  4. Cepat marah dan cepat sejuk.

Jika anda dalam golongan nom .3 ...
cepat2lahh berubah kerana anda dalam golongan yang teruk .
Siapa yang nak jadi terukkan dlm diri ?
Setiap hari perlukan perubahan dalam diri,
tak dapat keseluruhan..
sedikit2 setiap hari.
Insha-Allah.

Selebihnya wallahualambissawab.

"Bukan yang busuk tetap busuk tetapi yang bengkok masih boleh dibentuk kerana kite diperbuat daripada tanah"

"Nobody is perfect"

"Berikan sedikit ruang kepada yang ingin berubah kerana perubahan itu tidak mustahil"


Jika ada tersalah kata, harap diperbetulkan dalam ruangan komen di bawah.
Sesungguhnya yang baik dtg drpd Allah, dan yang buruk dtg drpd kesilapan sy sendiri.

Tiada ulasan:

secebis senyuman

Tajaan