click nuffnang utk mengetahui

Kelly Leesa

Kelly Leesa

feed it!

vote blog bayiberiman

28 Januari 2016

kawan penuh persoalan

Hai Assalamualaikum semua.
Allah!
Dah lama rasanya aku tak update blog ni..
harini tergerak pintu hati aku nak update ..biasa pasal kegembiraan,
Kali ni luar biasa sedikit iaitu pasal kesedihan ..
It's not really sad but Thank you sebab Allah temukan aku dengan orang yang salah sebelum aku bertemu dengan orang yang betul.

Aku ada seorang kenalan masa degree.
Aku mula rapat dengan dia semenjak aku rapat dengan kawan baik dia.
Entah lah eh.
aku ni takde lah terlampau fikir negatif tapi kalau Allah nak tunjuk memang biasanya sangkaan negatif aku tu memang benar berlaku.

Ceritanya macam ni,
aku kenalkan nama dia L. tapi bukan Lisa ok! Lisa tu aku!
Oke, korang aku memule takde lah rapat sangat dengan L ni, last2 aku terapat ngan dia.
Aku cuma pelik, kenapa dia ni nampak macam baik tapi hakikatnye banyak jugak lahh dia menipu.
Firstly, aku paling rasa terkilan , aku tak tahu lahh kenapa dia dalang nak celebrate birthday aku. Buat masa tahun ni (2016) aku asyik terfikir2.. Aku memang tak aspect malam tu dorang nak celebrate birthday aku, ya! the only reason aku sendiri tak pernah peduli hari istimewa seseorang! Ya! aku akui, aku ni kurang sikit keprihatinan terhadap org sekeliling, tapi aku ikhlas dalam setiap persahabatan.

Pada mulanya, aku takde pun terasa nak pergi perjumpaan tu tapi tulah .. lepas si L dgn T ni pujuk aku bagai..aku pun terbuka lahh pintu hati. cepat sangat berlembut hati aku ni. hmm. oke after all, karok and prank birthday aku kiteorg pergi minum dekat Tepeng, Damansara. Masa tu aku minum je. Sedang minum dan makan nama pun lepak , dh tu bersembang lahh!

Si R (ex-kawan baik aku) hamekk title ex kawan baik.. ahahaha.
oke, sambung. Si R sembang lahh pasal perkembangan diri dia, yang A, L, dan F buat2 macam tak ambik port, si T pun layan lahh sikit tp yg paling fokus aku lahh! yelahh! kawan baik bercerita lagi lah kite kena hormat pandang mata dan muka dia kan. walaupun aku ni jenis kurang prihatin tapi aku akan gunakan telinga aku sebaiknya time org meluahkan atau berkongsi kegembiraan. Rasa menyesal pulak dgr .. Ahahah. takdelah gurau je!

Oke, lepas habissss je semua perjumpaan singkat tu, viva and all report submit..si L,A,F yg kata langsung tak terlibat pape dan si R yg cakap dengan usahanya seorang. menipu aku.. tetibe weyyy, si L update status company si R. It is okay man kalau tak ajak aku, tapi yang menipu buat2 tak tahu tu aku tak suka.

Adelah masa jugak Si L tak balas wasep aku ttbe wasep.Si L nak sangat pergi rumah A,F,R walaupun aku taknak g masa tu sebab mmbe kan.. dah tu balek nak dgn si R. Something smell fishy di situ..dah lahh buat2 tk tahu jalan, tak tahu rumahnya yg mana! pastu malam tu jugak kantoi dkt hp R yang ade gambar dia dh sampai situ.! alasan, bukan apa aku segan lahh aku sorang g situ.. pape tah!
The F sekali all of the true story come from other friend..

So, that's all about fake friends! dan aku masih tertanya2 apa motif depa celebrate birthday aku!

Allahu.
Terima kasih kerana pisahkan aku dengan mereka.

Tiada ulasan:

secebis senyuman

Tajaan