click nuffnang utk mengetahui

Kelly Leesa

Kelly Leesa

feed it!

vote blog bayiberiman

30 Disember 2014

kertas tanpa isi.

Aku manusia lemah,
selalu terjatuh.
Aku tidak kisah jika manusia hadir dalam hidup aku
tanpa meniup bau sampah yang busuk.

Aku tidak akan menyakiti hatiku sendiri,
aku terus berjuang
sehingga aku lemah tidak mampu kudrat mengoyakkan cebisan terakhir.

Dan tidak akan ku biarkan yang ia akan hilang dari kewujudan
yang aku sendiri tak pasti apa yang ditiup
hingga hilang kertas yang bertaburan
tidak ku fikir butir pada kertas kerana aku tahu
jika tiada kipas yang terbuka, manakan kertas bertaburan
yang berterbangan jauh, mungkin aku biarkan.

Berfikir sejenak luar dari emosi hilang akal,
buang jauh2 kertas yang hadir
tanpa aku tahu dari mana ia datang sehingga merosakkan emosi harian yang aku lalui.
Kerana aku tahu
sehelai kertas itu mungkin menyelerakkan seluruh kehidupan.

Tiada ulasan:

secebis senyuman

Tajaan