click nuffnang utk mengetahui

Kelly Leesa

Kelly Leesa

feed it!

vote blog bayiberiman

23 September 2012

Permainan masa dulu-Part 1

Hai, Assalamualaikum kawan2 semua.
apa khabar awokk ?
hikhik..
lama tk jumpe eh.
aku sebenarnye kan... banyak benda nk cerita tapi ruang pernafasan utk blog tk cukup byk..
ini pon kebetulan je..sebab aku dh tak tahan sgtt hati ni nk update blog.
kire mcm ikut nafsu lahh gak.. (jangan tiru aksi ini di rumah)
Oke, tadi lepas makan. cerita ni dh byk kali aku nk hupdate.!!
tp setiap kali berlaku lepas mkn.. mcm mana nk capai lappy menaip sambil dgn roomates2 aku bercerita kannn ?
haa..fikirlah.
kalau lahh korang masih segar ingatan tentang..
zaman kite ke makmal , mengambil tabung uji dan letak kapas basah dan letakkan kacang hijau.. kemudian , selepas beberapa hari , lihat pada hasil..
selain daripada itu ada satu kertas yang membezakan bahan akali atau tidak , menghidupkan mentol kecil menggunakan bateri..
jika anda dalam zaman yg saya maksudkan.!!
iyaa.!!
mari teruskan membaca entry ini.!!
untuk mengimbau kenangan manis! hikhik.
mempersembahkan..permainan pertama...
Lego.!!
kadang2 beli susu tepung pon percuma lego.!!
best.!! buat robot guna lego..!! sekarang pon rasa nk beli.!!
dan telah wujud pon legoland. cuma aku belum pergi sana lagi.

Permainan kedua...

Koleksi tentera hijau.!! 
sgtt meghargai nilai2 perjuang..
hahaha. tetibe sangattt

Dam ularrrr.!! sampai seratus dye menang!!! 
kalau kena 99 sakit hati sbb mesti kena turun sampai 8puluh lebih.
paling sakit hati.. kalau kena kat 6puluh lebih turun kat ular palingg panjang
masuk ke kotak belas2.. arghhh!!! kalau tk dh nak habis tauuu!

HAAA..yg ni korang mesti engat.!!

pemadam atas hijau atau pemadam gambar bendera..

aku dulu hebat time sekolahh..asyik menang je..

sbb tu aku dh bersara main benda alah ni.haha..

Ehh. aku nak selit mainan yg gune kertas japp.!!

TADAAAA
jentik2...
bajet mcm atas padang bola je. 
tapi permainan ni tk best sgtt ponn..
tk gemar sgtt.!!
kalau kawan ajk baru layan. haha

Oke, kemudian..
Buat kotak gune kertas.
tapi aku tade lahh sampai ikat riben kt atas ni..
biasa aku buat kotak ..
sbb nak asah pensil atau warna pensel.
HAA..
yang mana satu ejaan pensil yg sebenar ?
carilahh..lepastu..
share ye awokk.

Lagi..

Buat sampan gune kertas. !
eh , tapi gambar kat atas ni..
aku tk kaji lg cmne dye bleh naek atas sampan kertas tu..
bukan faktor aku gemuk tk boleh naek ok.!!
tapi mungkin naek menggunakan teknik photoshop..!!
whoknowsss~

Oke, paling aku tk boleh terima hakikat.!!
masa kecik dulu aku maen benda alah ni!!!
paling menyesal wehh.!!
aku boleh habiskan masa maen benda alah lipat ni..
oke..
"awak , nak pilih warna aaaaaaPaaaa ?"
dye ade biru , merah , kuning , hijau.
paling rajin aku lahh..siap warnakan.
tapi itu semua pengalaman. 
haha. 

tak cukup dgn itu.!!
ada lagi permainan kertas.!!
nieh!!
satu buku 40sen.
sekarang tak tahu berapa harganya.!!!
oke. kau tukarkan lahh berapa helai pon baju dye.

Oke, kite update ke arah tradisional pulak..
beberapa permainan. 
update laju sikit.!
baling seliper.
dulu aku kuat lari lagi eh.
Batu seremban.!!
paling hebatt.!!haha
lambung kak jahh oii.!
congkak. versi lama kt umh kite masih ade tauuu!!
main ceper atau tutup botol.
yg ni tk hebat sgtt..
tp boleh lahh drpd tade mata kenn ?
Galah panjang.
kadang2 ada yg jadi lelong. maksudnye..
boleh masuk mana2 kumpulan.
dye mcm lalang lahh si lelong ni..
yg kalah selalu digelar :LENJANNN!

budak2 sekarang mesti tkde feel.
layan kat ipad, laptop..
apa barangg wehh!!
nak sambung lagi tak cerita ?
korang penat.?
ermm.!! sambung kang lahh yer.!!
tapi sebelum tu.. 
bg aku habiskan bahagian permainan tradisional ni...
ting2..
oke..dulu masih boleh lompat.. haha.
pepsi cola!!
kasut kotor mak aku marahh woii.!!!
maafkan kite mama.
terima kasih sbb basuhkan kasut kite masa kite sekolah dulu..
<3 p="p">

okelahh wehh.. sambung esok ye.. 
roomates aku semua dh nk tidoe..
nk tutup lampu..
goodnight.
assalamualaikum

Tiada ulasan:

secebis senyuman

Tajaan